دستورات قبل از انجام عمل میکرواینجکشن

thumb

دستورات قبل از انجام عمل میکرواینجکشن

مراجعین محترم، لطفا جهت تسریع و تسهیل در روند درمان و جلوگیری از هرگونه مشکلی، به نکات زیر توجه فرمایید :
1- پس از انجام آخرین سونوگرافی و تعیین روز عمل، حتما به طبقه اول آزمایشگاه IVF مراجعه نمایید.
2- حتما آزمایش های مربوط به HCV, HBS و HIV خود و همسرتان، با حداقل یک سال تاریخ اعتبار را به همراه داشته باشید.
3- به همراه داشتن آزمایش مربوط به تعیین گروه خونی شما و همسرتان الزامی می باشد.
4- کلیه فرم ها و رضایت نامه های مربوط به انجام اعمال جراحی و انتقال جنین و فریز، باید توسط زن و شوهر تکمیل گردد.
5- در روز عمل، ابتدا باید به طبقه همکف، صندوق مراجعه فرمایید و سپس بلافاصله به طبقه اول، پذیرش آزمایشگاه IVF، جهت پرداخت هزینه های مربوطه اقدام فرمایید.
6- در روز عمل، پس از انجام کلیه مراحل پذیرش و پرداخت هزینه ها، بلافاصله خانم به طبقه چهارم مراجعه نموده و همسر ایشان جهت تحویل نمونه مایع منی در طبقه اول حضور خواهند داشت.
7- فاصله نزدیکی در روز عمل خانم نباید بیشتر از سه روز باشد.
8- چنانچه همسر بیمار به علت استرس در آزمایشگاه نمی تواند نمونه اسپرم تهیه نماید، بهتر است یک ظرف از آزمایشگاه تحویل گرفته و صبح روز عمل، در منزل با استفاده از پارافین، نمونه تهیه نموده و حداکثر ظرف مدت یک ساعت و در شرایط عادی، به آزمایشگاه تحویل دهد. مراقب باشید ظرف نمونه وارونه نشود. .
9- همچنین در مواردی شوهر بیمار می تواند نمونه اسپرم خود را بصورت فریز در آزمایشگاه نگهداری نماید.
10- برای هر نوع عمل انتقال جنین به رحم خانم و تخمک برداری، حتی پس از تکمیل رضایت نامه ها و فرم های مربوط، حضور همسر اجباری می باشد و در صورت عدم حضور می تواند منجر به کنسل شدن عمل شود.
11- به همراه داشتن مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی و دفترچه بیمه (جهت درج نسخ دارویی) در روز عمل الزامی است. توجه داشته باشید که در صورت داشتن دهنده تخمک یا جنین، همراه داشتن مدارک شناسایی فرد مذکور نیز الزامی است.
12- زوج های محترمی که کاندید دریافت جنین اهدایی می باشند، باید از قبل نسبت به دریافت برگه حکم دادگاه اقدام نموده و در کلیه مراحل درمان و به خصوص در روز عمل، برگه حکم دادگاه را به همراه داشته باشند.
13- در صورتیکه عمل انتقال کنسل و تخمک ها یا جنین های شما فریز می شوند، جهت تکمیل فرم ها و رضایت نامه ها، به طبقه اول، آزمایشگاه IVF مراجعه نمایید.
14- بیمارانی که جهت تعیین جنسیت مراجعه می نمایند، حداقل از یک هفته قبل از عمل تخمک گیری، نباید نزدیکی داشته باشند، اما دو تا سه روز قبل از عمل باید تخلیه اسپرم انجام شود.